måndag 15 juni 2009

Golden Titties

Förra veckan fick vi en uppgift att göra en broschyr för en plastikkirurgi-klinik. I Word!!! Man gör inte broschyrer i Word, det är inte ett layoutprogram... Jag har lätt för att bli negativ när det inte är uppgifter som är relevanta och känner inte för att göra det men en broschyr har det blivit. För Golden Titties Cosmetic Surgery. Ha ha!

Idag var vi i skolan fram till middag. Vi skulle jobba i ett program med att sätta diagnoskoder på olika sjukdomar. Jag kanske ska tillägga att en utbildning för att bli kodare få man gå om man har jobbat som läkarsekreterare i sex år. Så det var nog inte många som hade många rätt. Känns lite som konstgjord andning i skolan nu när det bara är två dagar kvar.

När jag kom ut var det någon som hade backat på min bil. :-( Men det var uppenbarligen en vänlig själ som hade gjort det för där satt en lapp på rutan med namn och telefonnummer, i och för sig på knackig svenska med jag förstod ju innehållet. Det hade blivit märken i lacken på passagerarsidans dörr. Som tur var gick märkena relativt lätt bort utan någon hel omlackering av dörren. Personen som hade gjort det var jättetrevlig och hade försökt hitta mig på skolan men eftersom bilen står på Peter hade han inte lyckats. Han ville givetvis betala för skadan men det visade sig att han ägde en restaurang så vi har fått en middag för två i stället.
Slutet gott, allting gott!

1 kommentar:

  1. Oj oj oj, hur många sjukdomar finns det ??? Måste vara massvis med koder....Inget för mig tror jag som är på snudden hypokondriker. Vad mycket som händer, tur att det var en ärlig kille som körde på din bil.

    SvaraRadera